Treniraj me kako ti ja kažem!

Kroz svoj višegodišnji rad sa zdravom ženskom populacijom, “kroz šake” sam propustila bar dve stotine ženskih tela. Na tome bi mi mnogi muškarci pozavideli. Dvocifren broj veliki je uspeh. Sa tačke gledišta jednog trenera sve su one različite. Neke od njih su visoke, neke niske, neke bucmastije oko struka, neke u kukovima, neke imaju velike grudi, a neke male… Krive noge, prave noge,  iks, oks… Svaka žena je jedinstvena kombinacija sopstvenih dimenzija, jedinstvena celina koja se kroz rast i razvoj formirala na određen način. I svaka naravno ima neki svoj cilj zbog kojeg je počela da se bavi fizičkom aktivnošću. Međutim, zna li kako da dođe do tog cilja? I da li je to ono što ona zaista dugoročno želi?

Evo jednog primera: dešava se da mi devojke prebace što radimo vežbe za leđa, kada smo mogle da uradimo još jednu seriju za zadnjicu.  A ja na to pitam: “Ko je za vas najzgodnija devojka na svetu, sa najzategnutijom zadnjicom?“  I onda im kažem da je zamisle sa krivom kičmom i grbom na leđima.  Nije više tako zgodna, zar ne? I da li iko normalan želi savršenu zadnjicu po cenu bola u leđima? Zbog toga je bitno da se nađe balans, prava mera u treningu kako bi sve grupe mišića bile adekvatno zastupljene. Na dugi rok jedino to daje zadovoljavajuće rezultate.

Takođe mi  devojke često traže da radimo više trbušnjaka jer žele da se oslobode sala sa stomaka. Ja onda počnem da im objašnjavam da se trbušnjacima jača trbušni zid, a da se dizanjem pulsa u određenu zonu sagorevaju masti. Jako je korisno za posturu imati čvrst trbušni zid, ali je raditi trbušnjake do iznemoglosti potpuna besmislica. Tako se neće rešiti sala. I nastavim ja tako sa teoretisanjem petnaestak minuta u želji da joj objasnim šta, zašto i kako, kad eto nje sutra u teretani, radi trbušnjake po dvesta ponavljanja u seriji. A vežbe za leđa neće radi, kaže tu nema toliko masnih naslaga. I tako nastane disproporcija. I onda još, u želji da što brže postigne cilj, stavi pojas za mršavljenje oko struka. Zbog toga dobije drugu rundu teoretisanja. Objasnim joj šta je voda a šta mast u organizmu i čemu služi znojenje. Ne vredi. Bledo me gleda, sve razume ali mi ne veruje, jer na reklami kažu da će, ukoliko nosi taj pojas izgubiti 5 cm u obimu struka za samo nedelju dana. I neće da skine pojas makar skuvala bubrege. Neće! Nakon nedelju dana i sama shvata ko je bio u pravu.

I tako ja lagano zadobijam poverenje jedne po jedne devojke, objašnjavam im, crtam, računam i taman pomislim da su se konačno oslobodile starih dogmi kad, pojavljuje se nova devojka. Posle pauze od godinu dana, dolazi pravo kod mene. Pitam je da li se ranije bavila nekom fizičkom aktivnošću, kaže vežbala je kod tog i tog u drugom fitnes centru, on drži udarničke treninge. Nešto slično bokserskom kondicioniranju sa elementima gimnastike. Sad je pravila malu pauzu, imala je nekih obaveza, pa i nije bas u formi. Kažem joj da se prištedi jer joj je prvi trening ove godine, pa može da se desi da dobije upalu. Počinje zagrevanje, ona već uzima tegove, skače, baca se po sali. Na moje primedbe da smiri strasti koluta očima. Drugi deo treninga naravno zabušava, jer ne može da izdrži ceo sat nakon tolike pauze.  Još traje trening a ja već znam da je na kraju čeka predavanje o laganom zagrevanju, raspoređivanju snage, umerenom treningu, preciznosti pokreta… A mene čeka nekoliko dana borbe za njeno poverenje i naklonost. Ali isplati se na kraju, jer znam da će kroz takve razgovore svaka moja klijentkinja naučiti da prvenstveno vodi računa o svom zdravlju i da na postepen i bezbedan način stigne do željenog cilja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *