“Totalni opoziv” u bioskopima od 9. avgusta!

Totalni opoziv je zasnovan na čuvenoj priči Filipa K. Dika koja govori o tankoj granici između stvarnosti i sećanja. Daglasu Kvejdu, radniku u fabrici, pretvaranje snova u sećanja, što nudi kompanija “Sećanje”, zvuči kao savršeni beg od njegovog stresnog života. Međutim, kada se čitav proces iskomplikuje, on počinje da veruje da je špijun i beži od policije, koju kontroliše Kohejgen, predvodnik slobodnog sveta. Kvejd se potom udružuje sa pobunjeničkom ratnicom kako bi pronašao vođu podzemlja i zaustavio Kohejgena. Granica između fantazije i realnosti postaje sve nejasnija, a sudbina sveta visi o koncu, dok Kvejd postepeno otkriva svoj identitet, pravu ljubav i konačnu sudbinu.

Producenti Tobi Džef i Nil Moric su došli na ideju da snime rimejk filma Totalni opoziv kada su u knjižari naišli na antologiju priča Filipa K. Dika. „Smatrali smo da možemo da proširimo originalnu priču i osvežimo postojeće likove,“ izjavio je Moric. „Njegova priča je podjednako aktuelna danas kao i kada je prvi put objavljena tokom šezdesetih. Oduševljen sam idejom da ljudima možete da ugradite sećanja, i da kada se probude, imaju osećaj da su stvarno sve to proživeli. Takav scenario otvara gomilu pitanja: Šta je stvarnost, a šta sećanje? Kako da znamo šta se zaista dogodilo u prošlosti?“

Len Vajsman je upravo zbog koncepta ugrađenih uspomena želeo da snimi mešavinu psihološkog trilera i akcionog spektakla smeštenog u daleku budućnost. Umesto da se radnja odvija na Marsu, kao u originalnom filmu, Vajsman je zadržao likove na Zemlji, gde dominiraju dve nacije: Ujedinjena federacija Britanije i Kolonija. „Setili smo se da u Dikovoj priči junaci ne odlaze na Mars, što nam je otvorilo puno novih mogućnosti. Nismo bili ograničeni ambijentom, epohom ili razlozima zašto bi Dag napuštao planetu,“ objašnjava reditelj. „Želeli smo da prikažemo Kvejda kao običnog momka koga zaista možete da zamislite kao indisponiranog radnika u fabrici,“ dodaje Moric.

Kolin Farel objašnjava: „Ovo je prepoznatljiva priča, o čoveku koji je nezadovoljan svojim životom i ima žarku želju da ga promeni. Međutim, on se gubi i kroz čitav film pokušava da uspostavi ravnotežu između razuma i emocija i da otkrije ko je pravi Kvejd. Ova uloga pokreće pitanja identiteta, ega i super-ega, međuljudskih odnosa, što predstavlja zanimljivu psihološku igru.“

„Želeli smo da proširimo Kvejdovo iskustvo. Zamislite da se probudite, uđete u svakodnevnu rutinu, mislite da ste dobar momak, kad odjednom svi okolo počnu da vas smatraju negativcem. Šta ćete tada da uradite?“ pita se Vajsman.

“Kolin se potpuno posvetio ulozi, po ceo dan bi stajao na kiši potpuno mokar i nakon snimanja bi išao na jogu ili dizao tegove,” dodaje Moric. 

Producenti su se našli pred izazovom da pronađu adekvatnu glumicu za ulogu Lori – naizgled dopadljivu mladu ženu, koja se tokom filma pretvara u nemilosrdnog ubicu. Izbor je pao na Kejt Bekinsejl, koju je posebno privukao polaritet njene ličnosti: “Nikada ranije nisam igrala negativca, uvek sam bila zaštitnica reda i pravde. Kod ovog filma je sjajno to što nikada ne znate ko je na pravoj strani. Lori je sve vreme na ivici da izgubi kontrolu, što je veoma uzbudljivo.” Druga važna ženska uloga poverena je Džesiki Bil: „Dag se ne seća Meline, niti strasti koja je postojala između njih. Len, Kolin i ja smo se često sastajali nakon snimanja i razgovarali o likovima. Stalno su nam navirala nova pitanja i teorije,“ objašnjava Džesika Bil.

U ulozi bezobzirnog kancelara Kohejgena našao se trostruki dobitnik Emi nagrade Brajan Krenston: „Kohejgen je posebno intrigantan junak, jer ima nezajažljivi poriv za vlašću. Sa druge strane, blagonaklon je prema Dagu, pa sam želeo da ga prikažem kao očinsku figuru ili pak buntovnog tinejdžera kome je potrebna pažnja.“

„Iako je radnja smeštena u daleku budućnost, želeli smo da prikažemo svet koji je realističan i blizak našem. Ambijent i rekviziti su izuzetno uverljivi,“ zaključuje Vajsman.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *