Svi volimo lazanje

I tako smo mi kupili tanke ražane kvadratne kore, jer nisam mogla da pravim svako veče palačinke, i to uvek bez jaja. Ipak, najveći problem kod ovih kora je to što su dosta suve.

Ni nutela nije pomogla, pa su ostale da stoje na frizideru i čekaju  deadline.

Kako sam sebi već dala titulu kreativca i shvatila da nikako ne smemo baciti hranu, makar bila i suva i tanka kao list papira – zamislila sam da…

Znam da bilo koja vrsta paste nije teška za pravljenje, međutim ja ovo ne bih nazvala pastom.  Ovo je nešto između naše i italijanske kuhinje. Mislim da bi mogle i kore za gibanicu da posluže ili, ako postoje, tanje tortilja kore. Oblik zavisi od vašeg pleha za pečenje.

Naravno u mojoj kuhinji se ne nalazi mleveno meso nikad, i uvek je tu neka zamena. Mleveno meso, znate i sami, domaćice i damice, da nije zdravo – kako za vas, tako za vašeg dragog i vašu buduću bebicu. Zamena je ovog puta tofu.

Nikad niste koristili tofu? Probajte, za sve postoji prvi put. I ne, tofu ne koriste samo vegeterijanci i vegani, tofu koriste narodi širom sveta, ponajvisš u Kini i u istočnim zemljama. Mislite da se tofu neće dopasti vašem dragom? Jednostavno, nemojte mu reći šta spremate. Proverite kakav ukus ima, da li je još tu ili ga je izgubio! Mleveno meso (goveđe) u 100gr ima 17gr masti i 100mg holesterola. Tofu ima samo 6gr masti i 0gr holesterola. Razmislite dvaput.

Naravno, možete da stavite šta želite u ove pita-lazanje, a ja sam izabrala plavi patlidžan, jer mislim da odlično ide sa tofu.

Pita Lazanje za dve osobe :

Kore za gibanicu 

400gr tofu

1 veliki luk

2 glavice češnjaka

100gr pečuraka

2 kasike paradajz paste(najbolja je homemade, kao u mom slučaju)

1šolja vode

 1ili 1/2 plavog patlidžana

 4paradajza

 ulje

malo brašna

 nerafinisana morska so i biber.

Paradajz pastu sam napravila par dana ranije, a pravim je u blenderu. I dodam začine. Zatim prespem u teglu, dodam malo hladno ceđenog ekstra devičanskog maslinovog ulja, malo morske nerafinisane soli, ljute papričice i malo belog luka iseckanog na sitne, sitne komade.

Zagrejem rernu na 180C. Za to vreme, u šerpu dodam ulje (kokosovo nerafinisano je najbolje za prženje ), tofu koji je rukama izlomim na sitne komade (izgleda kao izdrobljen sir), luk beli istucan i iseckane pečurke kuvam/pržim 3-4min na srednjoj temperaturi uz stalno mešanje da se tofu ne bi zalepio za šerpu. Dodam paradajz pastu i vodu (1šolju ili više ako zatreba). Zasolim i pobiberim. Taj deo je gotov.
Plavi patlidžan isečem i uvaljam u malo brašna, pa ga stavim u nauljen tiganj. Kad dobije zlatnu boju ide na papir da se ocedi od ulja. 

Oblik posude za rernu neka bude po vašem izboru. Malo je namažem uljem i stavim koru dole, zatim dodajem tofu smesu i onda sloj  patlidžana i svež paradajz, pa koru preko, pa opet sledeća smesa i tako sve dok se ista ne potroši. Koru sam posula crnim susamom i ukrasila svežim crvenim paprikama. 20min pečete u rerni, otprilike.  Ostavite 10minuta da se ohladi i zatim isecite i poslužite uz salatu.

Uživajte, dame, i pratite reakcije vaših dragih kada sa ogromnom željom budu tražili još! 😉 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *