Sreća : 26. Beogradski maraton

Bliži se vikend. Bliži se odmor za zaposlene i studnete. Bliži se uživanje bez obaveza. Bliži se i nezaobilazni 26 beogradski maraton. Jednom rečju Sreća!

Beogradski maraton se održava jednom godišnje i manifestaciju kao što je takva treba podržati, kao takmičar i rekreativac ili  kao posmatrač i navijač/bodrilac.
Jednom godišnje, kada sve cveta i kad se sve budi, izaći na ulice Beograda i doživeti ga potpuno drugačije od svakidašnjice. Doživeti ga kao mesto gde ste se rodili, naučili da hodate i pričate, gde ste proveli detinjstvo uz bezbrojne dečije igre, bez imalo stresa, straha, a sa puno slobode i mašte. Doživeti ga bez automobila, kamiona, autobusa, bez jutarnje nervozne vike i galame, ali uz puno pozitivnih ljudi koji će tog dana iźaći istrčati trku Života, polu maraton ili ceo maraton. Biće i onih koji i po prvi put trče 5km, 21km ili 42km. Ali svi oni će doći s nasmejanim očima i telima istreniranim za predstojeću  manifestaciju. Maraton je jedna od najlepših manifestacija koje se održavaju u Beogradu, jer okuplja raznoliku masu, šarolike uzraste i ljude s optimizmom, ljude takmičarskog duha i vedrih lica.

maraton

Izvor: www.mondo.rs

Bitno je učestvovati, zar ne? Ja sam od onih devojaka koje su po prirodi veoma aktivne i radoznale. Volim da pomeram granice. Ja sam aktivni učesnik beogradskog maratona i zimu u Beogradu živim isključivo misleći na maraton i spremajući se za njega. U parku, u sali, pored reke, po snegu i kiši, na planini, svaki momenat treniranja je predodredjen za maraton. Na planini i dok vozim snowboard treniram ujedno za maraton. Cake će naučiti onaj koga to zanima.

Da li ste ikad pomislili da hoćete da pokušate da trčite maraton? Ako jeste, znajte da možete. Sigurno. Pored treninga fizičkog postoji i psihički trening. On je super, jer tu upoznaješ sebe bolje, treniraš mozak i stvaraš ideje. Kod mene su fizički treninzi pred maraton poprilično bili hard core treninzi. Rekoh vam da pomeram granice!

Svako neka nadje tempo i nacin na koji mu odgovaraju treninzi. I neka se spremi do kraja i nikad da ne pomisli da ne može jer onda mozak pušta informacije koje su nepotrebne i one koje su se stvorile kad ste počeli previše da razmišljate.
Pored treninga jako bitne stvari su: odmor, dehidratacija i naravno ishrana.
Ako ste pod stresom i ako stres ne možete da odbacite, odbacite trčanje i budite učesnik takodje- aktivan navijač. Kad ste pod stresom, nećete osetiti onaj osećaj miline i radosti kao kad ne biste imali stres. Može da vam se desi i da odustanete ili još gore da ga ne završite. Zašto? Niste bili u stanju da 100% odradite kvalitetan fizički a tek ne psihički trening. Izdao vas je mozak.

Budite sveži. Spavajte 8+ sati. Ležite u 22h. Ležite u 10 uveče. Ležite ako možete pre 22h. Vidite li 3x? Ne varate se, nisam pogrešila već ponavljam kako bi vam informacila došla do mozga, odmah. Počećete da lučite melatonin, to je dobro devojke, jer ćete da izgledate mladje prirodnim putem. Priroda ne košta samo je poštujte.

Budite vodeni. Vodu konzumirajte redovno, ujutru, pre treninga, posle treninga a kome fali i za vreme treninga. Dehidratacija je opasna i ne dozvolite da se igrate s njom. Ako osetite grč u toku trčanja, znajte da ste već u velikoj dehidrataciji. Ne budete li uzimali dovoljno tečnosti, telo neće igrati onako kako vi želite i svi treninzi će vam pasti u vodu. Zavolite vodu vise od vašeg omiljenog koktela, čaja ili soka. Voleće vas telo i vaša koža.

Budite slatki. Pa zar nije lepo kad vam neko kaže kako ste slatki i kako slatko mirišete? Prirodno, lako. Ugljeni hidrati su vase gorivo. Ne protein, ne masti, već samo i isključivo ugljeni hidrati UH. Najbolji UH su prosti UH. Kada je voće zrelo naše telo momentalno prebacuje svoje komponente ugljenih hidrata u glukozu i fruktozu a te jednostavne šećere možemo koristiti bez daljeg varenja. Enzimi iz voća prebacuju proteine u amino kiseline i masti u masne kiseline i glicerol. Jedite puno svežeg i zrelog voća i povrća, zelenog lisnatog povrća, toliko da vam nije potrebno nikakav drugi oblik hrane, pogotovo ne preradjene. I imaćete goriva i energije ne samo da istrčite već da i posle maratona slavite i kući prošetate peške.

2012 New Orleans Rock n Roll Marathon

Izvor: www.photorun.net

Izadjite na ulice Beograda, u nedelju 21.aprila 2013 i budite aktivan učesnik: trkač ili navijač. Samo izadjite i sreća će se nasmešiti!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *