Kako pomoći sebi

Posle meseci provedenih po slavama i konzumiranja teške hrane vreme je da se misli na čišćenje organizma. Unete štetne sastojke treba što pre izbaciti, a najefikasniji način je konzumiranje zdrave hrane i vežbanje.

Ukoliko niste zadrti vežbač koji ne odustaje od svog ritma ni po hladnoći ni po vrućini, kao što sam ja, onda je krajnje vreme da počnete kako bi se pripremili za kratke suknjice i majčice. Bilo je trenutaka kada ni sneg do kolena, neprohodne ulice i nepodnošljiva hladnoća nisu bili dovoljni da me zaustave i odvrate od ritma vežbanja. Upornost je ono što će vam pomoći da dođete do cilja.

Počnite odmah tako što ćete svoj jelovnik okrenuti u pravcu koji potpomaže čišćenje.Veoma je važno da obroci budu redovni – time podstičete rad metabolizma, umereni – sprečavate prejedanje i otežano varenje, i lagani – konzumirate hranu koja nije masna, slana i slatka. To bi značilo da konzumiranje rafinisane industrijski pripremljene hrane ne dolazi u obzir.

Jutarnji obrok treba da bude ono što će Vam dati snage za čitav dan, a time mora biti i najobimniji. Za već spominjan doručak, u predhodnim tekstovima, najjednostavnije rešenje su žitarice. Šolju žitarica : pšenice, spelte, ječma, ovsa, raži ili Vama neke draže, skuvate, količina je dovoljna za tri dana, obogatite semenkama lana, susama, suncokreta i prelijete jogurtom ili nekim biljnim mlekom. Ostatak skuvane žitarice čuvate u frižideru.

Ručak treba da bude sastavljen od supica – najbolja varijanta je miso u koju se dodaje sezonsko povrće – trenutno šargarepa, bundeva, kelj, blitva, velike, da ne kažem enormne, količine sveže salate – spanać, blitva, šargarepa, keleraba, celer, cvekla… i kuvanih mahunarki koje će zadovoljiti vaše proteinske potrebe. Ovakva kombinacija je laka za varenje, olakšava čišćenje, a u potpunosti zadovoljava vaše energetske potrebe za hranom.

Popodnevni smoothie od banana u kombinaciji sa blitvom, par zrna badema i kakaaom će Vam dati snage za vežbe koje su nezaobilazni deo vaših dnevnih aktivnosti.

Večera je obrok koji može i da se preskoči, međutim ako ste ipak gladni dva-tri manja parčeta integralnog dvopeka u kombinaciji sa svežom salatom, je ono što će otkloniti glad. Dajte organizmu vremena da svari hranu pre odlaska u krevet, a on će Vam vratiti kroz miran i dubok san, koji je neophodan da bi se bolje osećali i bili spremni za novi dan.

Jedna od varijanti namaza koje možete uveče koristiti uz dvopek je pesto sos, a takođe je i odličan preliv za salate ili pljeskavice od povrća.

PESTO SA SPANAĆEM:

250 gr listova svežeg spanaća

2 šake badema

1 šaka peršuna

3 kašike maslinovog ulja

1 čen belog luka

Sok od ½ limuna

Celerova so

Biber, suvi bosiljak (može i svež)

Sve sastojke ubaciti u blender i samleti.

 

Za još mnogo saveta o tome kako da na inventivan način vodite brigu o svom zdravlju i ishrani posetite blog Na putu zdravlja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *