Izložba reklama iz nedeljnika “Ekonomska politika”

Izložba “Polet – ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969 -1980. godine” otvara se 27. marta u Likovnoj galeriji i galeriji Podroom Kulturnog centra Beograda.

polet-11-avgust-1975

Kraj šezdesetih godina prošlog veka u Jugoslaviji obeležio je pokušaj velike privredne reforme – odlučnog i odlučujućeg uvođenja tržišta u socijalističku ekonomiju. Promene u privrednom sistemu dovele su do prave revolucije u odnosu privrede prema potrošačima. Preduzeća i banke počinju da se bore za svoju poziciju na tržištu, tražeći svoj prostor u javnosti.

Uspostavljanje nove tržišne ekonomije iznedrilo je i novu estetiku. Za opstanak i ostvarenje u novom poretku jedan medij ispostavio se kao najdominantniji – novinska reklama.

Na izložbi će biti prikazane najreprezentativnije reklame objavljene u nedeljniku “Ekonomska politika” u periodu od 1969. do 1980. godine. Reč je o svojevrsnoj antologiji tog vremena, koja vizuelnim narativom oslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije.

Bogata vizuelna građa sistematično je kategorizovana na više od 100 svetlećih panoa uklopljenih sa konkretnim podacima, tako da cela izložba funkcioniše kao jedna velika infografika koja na najbolji način prenosi duh vremena i svedoči o društvenom ustrojstvu tog doba.

Posetioci će moći da vide nesvakidašnji spoj zapadnih tekovina advertajzinga, s jedne, i socijalistickog estetizma, s druge strane. Biće prikazani progresivna likovnost, duhovitost, visoki konceptualni dometi i lajfstajl u pokušaju.

Postavka je organizovana u okviru 4. međunarodne konferencije “(Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik”.

Izložba će trajati do 13. aprila.

 

Izvor: danubeogradu.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *